• Aktivita na doma - štvrtok (23.4.)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1.Milé deti zoznámte sa dnes s veľmi krásnym stvorením. Skúste hádať 😊

            „O kom sa vraví, že je prelietavý? Z kvetu na kvet sadá, novú krásu hľadá. Čo je to?“

            No čo prišli ste na to? Ak nie, nevadí, dozviete sa to v tejto básničke. (basnicka_o_motylovi.jpg)

            Môžete sa ju naučiť a poslať nám video, ako vám to ide. Budeme sa tešiť. 😊


            2. Vyrobte si doma motýlika na ozdobu. Posielame vám pár nápadov ako na to: (motyliky_z_rolky.jpgmotyliky_z_ruky.jpgmotyliky_rolka_farebny_papier.jpg)


            3.V pracovnom liste dokreslite motýlikom krídla a vyfarbite ich podľa vlastnej fantázie. (99_PL45_Motylie_kridla.jpeg)


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.Milé deti, dnes k vám priletí motýľ Emanuel.

            • Motýľ začína svoj život vo vajíčku. Motýle znášajú vajíčka na listy.
            • Z vajíčok sa vyliahnu malé húseničky. Sú to veľmi hladné stvorenia, ktoré zjedia obrovské množstvá rastlinnej potravy.
            • Po štyroch až piatich týždňoch sa húsenica zmení na nepohyblivú kuklu. V kukle sa dejú zázračné veci. Húsenica sa v kukle zmení na krásneho motýľa.
            • Po niekoľkých dňoch obal kukly praskne a vylezie z neho motýľ.
            • Motýľ opäť znesie vajíčka na list a cyklus sa začína opäť od začiatku.

            Pozrite si video, v ktorom môžete všetko vidieť na vlastné oči:

            https://www.youtube.com/watch?time_continue=120&v=7AUeM8MbaIk&feature=emb_logo 


            2.Ďalej vám posielame pracovný list životného cyklu motýľa, môžete si ho vytlačiť, vyfarbiť rozstrihať a opäť nalepiť tak ako vyvíja a rastie motýľ. (motyl-zivotny-cyklus-1.pdf)

            Tiež vám ponúkame  nápad, ako vytvoriť motýľa zo servítky. (servitkovy_motyl.jpg)

            Je len na vás čo si vyberiete a vytvoríte.


          • Aktivita na doma - streda (22.4)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. Milé deti, vyrobte si z papiera lienky v tráve. (lienky.jpglienka_postup.jpg)

            Budete potrebovať:

            • Farebný papier (červený, zelený, modrý)
            • Lepidlo
            • Nožničky
            • Čiernu fixku alebo pastelku
            • Pohár

            Postup: Pripravíme si modrý farebný papier, ktorý nám bude slúžiť ako pozadie. Zelený farebný papier si nastriháme na tenké pásiky – môžu byť rôznej dĺžky aj šírky. Nastrihané zelené pásiky nalepíme na modrý farebný papier. Vyrobíme tak trávu. Na červený farebný papier si položíme si položíme pohár hore dnom a dvakrát ho obkreslíme. Vzniknú nám dva kruhy, ktoré potom vystrihneme. Nalepíme ich na trávu, vznikne nám tak telo lienky. Dozdobíme ju čiernou fixkou – dokreslíme bodky, hlavičku, tykadlá, nohy. 

            2. Vypracujte si pracovný list.

            • Začínam rozprávať (str.25)  - Vlastnými slovami vysvetlite význam slov, ktoré už určite poznáte.  A hľadajte rovnako znejúce slová

            3. Zahrajte sa hru: Kedy to robíš?
            Postup: Počas hry vždy jeden hráč bez slov predvádza rôzne úkony – napr. umývanie rúk, čistenie zubov, česanie, strihanie nechtov, umývanie vlasov ale aj rôzne iné. Ostatný sa snažia hádať čo asi znázorňuje. Ten kto uhádne, vymení si úlohu a predvádza on nejakú inú činnosť.


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            Panbožková kravička,
            kde je tvoja mamička?

            Za horami, za dolami,
            v pivovare pivo vari. 

            1.Milé deti, lienka Anulienka vám poslala list.

             Ahojte detičky, ja sa volám lienka Anulienka    a mám veľmi rada všetky detičky. Myslím si, že aj detičky majú radi mňa pretože, keď prídu do záhrady alebo na lúku, tak ma vždy hľadajú a chcú sa so mnou hrať. Poznáš ma? Som taká krásne červená a mám na sebe čierne bodky. Vieš, koľko ich je? Nie? Tak ich spočítaj! Veľmi ma baví, keď detičky počítajú moje bodky. A vieš, čo najradšej papám? No predsa maličké vošky. Sú také chutnučké. Záhradkári sa preto vždy tešia, keď ma vidia vo svojej záhradke, lebo vošky im ničia rastlinky, a keď ja vošky spapám, tak rastlinky môžu krásne rásť. A viete, prečo som červená? Aby som odplašila všetkých, čo ma chcú zjesť. Chichi :-) Lebo predsa všetky vtáky vedia, že hmyz, ktorý je červený, veľmi zle chutí, a tak ma radšej nechajú tak. A keď už niekto nedbá ani na moju červenú farbu, tak sa urobím, že som "mŕtva". Ani sa nepohnem a kto by veru mal chuť na mŕtvu lienku. Som ja veru výmyselníčka :-) Teším sa na teba, keď ma prídeš pozrieť do záhrady. 

            Tvoja lienka Anulienka  

            Ako sa narodí lienka? 

            • Dospelá lienka napríklad na konáriku nakladie vajíčka -> v nich sa vyvíjajú larvičky. Po 5 – 8 dňoch sa vyliahnu.
            • Keď sa larvy vyliahnu, musia veľa veľa jesť a rásť – požierajú vošky, ale niekedy aj druhé larvy lienok; viackrát sa zvliekajú, napokon sa zakuklia. Toto obdobie trvá 10 – 15 dní, pričom larva zožerie 350 – 400 vošiek.
            • Z kukly sa vyliahne nahá lienka, ktorá ešte nemá viditeľné bodky. Keď jej krídla uschnú, stanú sa bodky viditeľné.

            2.Posielame vám aj pracovné listy o lienkach. (pocitame_bodky_lienka.pdf, lienka_pismenka.pdf, Lienka_sedembodkova.jpg)


            A samozrejme na záver básnička o lienke Anulienke (video-1587398198_(1).mp4)

          • Aktivity na doma - utorok (21.4.)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1.Milé deti, dnes si porozprávame niečo o mravčekoch. Spoločne s rodičmi si prezrite obrázky, určite sa aj dnes niečo nové naučíte.

            • Na prvom obrázku sa dozviete ako žijú mravce, všimnite si akí sú šikovní a aké chodbičky vedia robiť. (ako_ziju_mravce.jpg)
            • Na ďalšom obrázku sa dozviete, kto tvorí mravčiu rodinu. (mravcia_rodina.jpg)
            • A na tomto obrázku sa dozviete, ako mravček vznikne, ako sa vyvíja a ako rastie.(zivotny_cyklus_mravca.jpg)

            2. Už ste si o mravčekoch prečítali, skúste ísť teraz von a poriadne sa zahľaďte do trávy, určite tam zbadáte nejakého mravčeka. Pozorujte ho, spočítajte mu nožičky, všimnite si ako sa pohybuje a či si náhodou niečo nenesie do svojho domčeka - mraveniska.

            Do tabuľky potom zapíšte, koľko mravčekov ste videli s bremenom a koľko bez bremena. (pozorovanie.jpg)

            3. Naučte sa básničku o Stratenom mravčekovi. (strateny_mravcek_-_basen.jpg)


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.Spoločne s rodičmi si prečítajte maľované čítanie o mravčekoch. (malovane_citanie_mravec.jpg)

            2. Vyrobte si mravčeka z plastelíny. Postačí vám len plastelína a zápalky alebo špáradlá na nožičky. 😊

            Alebo si takého mravčeka aj s mraveniskom namaľujte. Posielame vám pár nápadov ako na to:(mravceky.jpgmravceky2.jpgvyroba_mravcekov.jpg)

            3. Môžete si vypracovať niektorý z pracovných listov (Stavba_mraveniska.jpg, Kde_su_mravce.jpg)


            A ako bonus vám posielame básničku od pani učiteľky Lucky. (video-1587379251.mp4)

          • Aktivita na doma - pondelok (20.4.)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. Milé deti, dnes sa dozviete veľa zaujímavých veci o včielke medonosnej. Pozrite si túto prezentáciu (Vcela_medonosna.pptx)

            2. Vypracujte si pracovné listy zo svojich pracovných zošitov.

            • Začínam počítať (str.26) – Spočitaj a zapíš do tabuľky počet hmyzu a kvetov. Počet zapíš bodkou, alebo zapíš číslom.
            • Začínam poznávať (str.28) – Popozeraj si zobrazený hmyz a pomenuj ho. Krúžok pri hmyze vyfarbi červenou pastelkou.

            3. Ak si myslíte že med je to jediné, čo nám včielka dáva, pozrite si dokumentárnu rozprávku so včielkou Zlatuškou a zistíte, že včielka toho dokáže oveľa viac. Veď nie na darmo sa hovorí, si usilovný ako včielka. 😊 https://www.youtube.com/watch?v=DyJIMsHIK1Y


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1. Aj my si dnes povieme niečo o včielkach. Posielame vám pár obrázkov. Poproste rodičov, aby vám prečítali niečo zaujímavé o včielkach a možno sa aj oni niečo nové dozvedia. (c.1.jpeg, c.2.jpeg, c.3.jpeg, c.4.jpg, c.5.jpg, c.6.jpeg)

            No čo, zapamätali ste si z akých častí sa skladá telo včielky?

            Kde včielky žijú?

            Čo nám dávajú?

            2. Na tejto stránke nájdete rozprávky o včielke Maji, určite ich poznáte. Spoločne si nejakú vyberte a pozrite. 😊 https://www.najprvdeti.sk/vcielka-maja/

            3. A ako bonus vám posielame básničku o včielke od pani učiteľky Lucky (basnicka_o_vcielke.mp4)

          • Aktivita na doma - piatok (17.4.)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. Milé deti, tak dnes si trošku zatancujeme. Pustite si pesničku „Limonáda“ a skúste opakovať jednoduchú choreografiu po dievčatách na videu. https://www.youtube.com/watch?v=lT3Vv6tOtL4

            Vymyslite tanec na vašu obľúbenú pesničku. Poproste maminku alebo ocka nech vás pri tanci nahrajú a pošlite nám krátke video. Už teraz sa tešíme. 😊


            2. Osviežte sa v týchto teplých dňoch a pripravte si ovocnú limonádu. (limonada.png)

            Budete potrebovať:

            • Ovocie (akékoľvek máte doma)
            • Nádobu na vodu
            • Vodu
            • Citrón
            • Med

            Postup: Poproste maminku, ocka alebo starších súrodencov a pokrájajte spolu ovocie na malé kúsky. Nakrájané ovocie vložte do nádoby na limonádu. Na dochutenie môžete použiť šťavu z citróna. Všetko dobre premiešajte a roztlačte, aby sa uvoľnili chute. Zalejte ovocie vodou. Ak je limonáda málo sladká pridajte lyžičku medu.


            3. Všetkým nám už chýbajú kamaráti zo škôlky. Nemôžeme sa spolu stretnúť a je nám trošku smutno. Spravte radosť kamarátovi/kamarátke zo škôlky a nakreslite/vyrobte si ich. Tu si môžete pozrieť nápady ako na to: (kamarati.jpg, kamarati3.jpg, kamarati4.jpg, kamaratka.jpg)


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1. Milí malkáči, nebojte sa aj vy dnes budete mať program na tanečnú nôtu. Pôst nám skončil, môžeme tancovať 😊 https://www.youtube.com/watch?v=YxALmAsQ5jQ  https://www.youtube.com/watch?v=MUz1Ml8BhNo


            2. Neviem ako vám, ale nám je veru už za škôlkou smutno. A tak viete čo? Nakreslite si ju, alebo ju vyrobte z lega či inej stavebnice, z papiera vyrobte seba a pani učiteľky, veľmi sa potešíme.  

            Pošlite nám fotky a my vám potom tiež niečo pošleme. Z fotiek vyrobíme koláž a tak si spoločne vyskladáme našu triedu. (20200416_202601.jpg)

          • Aktivita na doma - štvrtok (16.4.)

          • Ahojte milé deti, a máme po sviatkoch, tešíme sa, že zase budeme spolu tvoriť z domu. 😊

            Dievčatká aká bola voda? A chlapci, dostali ste nejaké vajíčko? Veríme, že ste si cez tieto voľné dni oddýchli a už sa tešíte na ďalšie aktivitky.

            Začnime deň s pesičkou https://www.youtube.com/watch?v=fuIG0dGL1uo 😊

             

            NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. V pracovných listoch si precvičte pojmy „viac, menej, rovnako“ (pz_c1.jpg, pz_c2.jpg, pz_c3.jpg)

             

            2. Vyrobte si cestovinový náhrdelník (cestovinovy_nahrdelnik.jpg, cestovinovy_nahrdelnik2.jpg, cestovinovy_nahrdelnik3.jpg)

            Budete potrebovať:

            • Nitku alebo silón
            • Cestoviny s dierkou/gombíky/korálky (cestoviny.JPG)
            • Temperové farby
            • Lepiacu pásku
            • Nožnice

            Postup:

            Odstrihnite si nitku takej dĺžky, aký chcete náhrdelník, ani moc dlhý (aby ste ho vládali navliecť celý) ani moc krátky (aby ste ho prevliekli cez hlavu) 😊 Pre zjednodušenie navliekania si jeden koniec odstrihnutej nitky oblepte lepiacou páskou, aby bol koniec na navliekanie spevnený. Pohľadajte doma maminke v kuchyni nejaké cestoviny s dierkou, aby sa dali navliekať. Ak ste také nenašli, nevadí, môžete použiť aj korálky alebo gombíky. Na začiatku navliekania je veľmi dôležite uviazať jednu cetovinu na konci nitky, aby vám navlečené cestovinky nevypadli. Keď budete mať náhrdelník navlečený dozdobte ho temperovými farbami. Tento výrobok si môžete nechať alebo ho darovať maminke, sestričke, babičke.

            Ak si náhrdelníkov vyrobíte viac alebo ich robíte viaceri, môžete si medzi sebou porovnávať. Krorý je dlhší, kratší, ktorý má viac/menej cestoviniek...

            Tešíme sa na vaše fotky s netradičnými cestovinovými náhrdelníkmi. 😊

             

            3. Precvičte si jazýčky s jazykolamom.

            Išli krty na maškrty, prvý, druhý, tretí, štvrtý. Piaty robil nanič vrty, nezvali ho na maškrty.

            V našej peci myši pištia, v našej peci psík spí.

            Šašo suší osušku.

            Kráľovná Klára hrala na klavíri.

            Tristotridsaťtri strieborných prepeličiek preletelo cez tristotridsaťtri strieborných striech.

             

            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.V pracovnom liste dokreslite VIAC mrkvičiek, MENEJ jabĺčok a ROVNAKO orieškov. (pz1(1).jpg)

            Ak si pracovný list nemôžete vytlačiť porovnávajte predmety okolo seba napr. rozdeľte lego na dve časti a porovnávajte.

             

            2.Určujte, pozorujte, merajte, porovnávajte čo je krátke-dlhé, široké-úzke, tmavé-svetlé. Postačí vám čokoľvek čo doma nájdete, možno aj farbičky rôznej dĺžky. (pz2(1).jpg)

          • Aktivita na doma - streda (8.4.)

          • Milé deti, zacvičte si dnes spolu s trénerom na videu: https://www.youtube.com/watch?v=k3TJkuKF4Cw&feature=youtu.be


            NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1.Vyrobte si skákajúceho veľkonočného zajačika.

            Budete potrebovať:

            Postup nájdete tu: https://www.youtube.com/watch?time_continue=72&v=5qcRFNqX11g&feature=emb_logo


            2.Zahrajte sa hru „Čo sa zmenilo?“ so svojimi súrodencami alebo rodičmi.

            Postup: Niekto pôjde za dvere. Ostatní v miestnosti niečo zmenia. (môžete zmeniť aj niečo na vašom vzhľade) Po vytvorenej zmene zavolajte toho, kto je za dverami. Jeho úlohou je zistiť a vymenovať všetky zmeny, ktoré nastali.


            3.Ak už máte doma pracovné zošity zo škôlky môžete si vypracovať:

            • Začínam písať (modrý PZ) – str. 26 Vyzdobiť veľkonočnú kraslicu a potom ju vyfarbiť.
            • Začínam rozprávať (zelený PZ) – str. 18 Na základe obrázku porozprávať vlastný, jednoduchý príbeh.
            • Začínam počítať (červený PZ) – str. 19 Čísla a vzťahy

            Ak pracovné zošity ešte doma nemáte, nevadí, môžete si vypracovať niektoré z týchto (PZ1.jpg, PZ2.jpg)


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.Milé deti Veľká noc sa blíži. Sviatky budete prežívať doma spolu s rodičmi. Pripravili sme pre vás  niekoľko nápadov, ako by ste si mohli jednotlivé dni Veľkonočného trojdnia viac priblížiť.

            Budete k tomu potrebovať:

            • Farebný papier alebo látku (zelená, čierna, biela, žltá)
            • Kartičky s názvami jednotlivých dní (Zelený štvrtok, Veľký piatok, Biela sobota, Veľkonočná nedeľa)
            • Symboly – nakreslené, napísané alebo vytlačené 
            • Predmety – kríž, kamene, biela šatka, sviečka,

            Postup nájdete tu: (velkonocne_trojdnie.docx)


            2.Chlapci, naučte sa veľkonočný veršík:

            „Šiby-ryby, rybičky,

            Ja som chlapček maličký.

            Šibem z hora, šibem z dola,

            Aby dievka pekná bola.“


            3. Dievčatá, vyrobte chlapcom veľkonočné vajíčka. (velkonocne_vajicko(1).jpg)

            Budete potrebovať:

            • Kartón alebo tvrdý papier
            • Akrylové alebo temperové farby
            • Štetec
            • Nožnice
            • Biely papier
            • A fantáziu 😊

            Postup: Z tvrdého papiera alebo kartónu si vystrihnite vajíčka. Ak kartón nie je biely, je dobré ho podlepiť obyčajným bielym papierom, aby vám farba lepšie vynikla. A môžete začať ozdobovať vajíčka podľa vlastnej fantázie.

            Nezabudnite nám vaše krásne výtvory aj odfotiť. 😊

          • Prečítajte si s Vašimi deťmi

          • Prečítajte si s deťmi krásnu knihu s názvom "Nezastaviteľní" od autorky Iryny Zelyk. V knihe je opísaný úprimný rozhovor mamy vedkyne a jej malého syna Miška o pandémii, jej príčinách a dôsledkoch, zodpovednosti a vďačnosti. Pohľad na prírodu a ľudí ako na jeden celok. Pomôže dieťaťu lepšie pochopiť súčasnú situáciu a nadobudnúť vedomosti o prenose vírusov zo zvierat na ľudí. Inšpiruje budovať hodnoty v súlade s prírodou, ktorá je nevyhnutnou súčasťou existencie ľudstva.

            Na konci poviedky Miško prirodzene vyzdvihuje pozitíva danej situácie a zároveň poukazuje na smer zamerania pozornosti v časoch, ktoré pre ľudí nie sú celkom bežné. Knižka bola napísaná v spolupráci s MVDr. Markétou Derdákovou, PhD., vedúcou oddelenia medicínskej zoológie na Ústave zoológie SAV, ktorá sa špecializuje na zoonózy, čiže ochorenia, ktoré sú prenosné zo zvierat na ľudí.

            Na stiahnutie: kniha_nezastavitelny.pdf​​​​​​​

          • Aktivita na doma - utorok (7.4)

          • Milé deti, poďte si dnes s nami zacvičiť a rozcvičiť sa hrou. Určite to zvládnete. https://www.facebook.com/ZdroweSprawneDzieci/videos/1351936881658686/UzpfSTEwOTI3Mjg2NDI6MTAyMTYxNDIxODQzNjI2NzE 😊

            Na prípravu budete potrebovať:  

            • farebné papiere
            • kartón
            • fixku
            • nožnice
            • lepidlo
            • niekoho ruku a nohu

            Postup: Na farebný papier obkreslite niekoho ruky a nohy, potom ich vystrihnite. Na kartón nalepte vždy tri makety (napr. noha-ruka-noha, ruka-noha-noha,...) Takto si zostavíte trať na cvičenie. Najskôr si to precvičte, a potom si môžete zasúťažiť aj s rodičmi.


            NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            Dokončenie príbehu z pondelka:

            Milé deti, vieme si predstaviť, aké všelijaké konce ste príbehu vymysleli, lebo vás poznáme

            a vieme, že ste veľmi tvorivé. A tu je sľúbený záver príbehu uja spisovateľa Jozefa Pavloviča.


            Ale neskoro. Puk! Vajcia do seba narazili.

            „Všetky hviezdy vidím!“ hovorí prvé vyliahnuté húsatko.

            „To nie sú hviezdy, ale škrupiny,“ hovorí druhé vyliahnuté húsatko.

            A potom sa nevedeli vynadívať na všetku tú krásu okolo.

            „Aký je svet krásny, a nám, hlúpym, sa nechcelo vyliahnuť,“ priznali si

            obe húsatká a o chvíľu sa už popásali na zelenej pažiti.


            1.   Vyrobte si geometrické tvary, vyzdobte si ich hocičím čo nájete doma - paličkami, cestovinou, látkou, špagátom, farbičkami. (n1.jpg, n2.jpg, n3.jpg, n4.jpg) Dokonca si z nich môžete vytvoriť aj postavičky a zahrať si rozprávku, pozrite (n5.jpg)


            2.   V pracovnom liste počítajte geometrické tvary, obrázky si môžete vyfarbiť. (geometricketvary.jpg)


            3.   Zahrajte sa hru na pátračov. Hľadajte doma rôzne predmety a roztrieďte ich podľa tvarov. (hra_geom.tvary.jpg) Akých geometrických tvarov máte doma najviac? 


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.   Pozrite si podobenstvo „O stratenej ovečke“ https://www.youtube.com/watch?v=Xi95Oqn-6vw

            O čom bol tento príbeh?

            Už ste ho niekedy počuli?

            Kde boli ovečky?

            Boli samé, alebo ich niekto strážil?

            Čo sa v príbehu stalo?

            Ako príbeh skončil?


            2.   Vymaľujte si omaľovanku o podobenstve, ktoré ste počuli. (dobry_pastier.jpg)

          • Aktivita na doma - pondelok (6.4.)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1.  Milé deti, poproste rodičov, aby vám prečítali začiatok krátkeho príbehu o húsatkách a vy pozorne počúvajte.

            AKO SA HÚSATKÁM NECHCELO NA SVET

            (Napísal spisovateľ Jozef Pavlovič)

            Boli raz dve husacie vajcia a v nich dve ešte nevyliahnuté húsatká.

            „Mne sa veru nechce vyliahnuť, mne je takto celkom dobre,“ vraví prvé

            húsatko.

            „Máš pravdu, načo by sme chodili, keď sa môžeme pohodlne gúľať,“

            vraví druhé húsatko.

            A tak sa teda gúľali, raz z briežka do doliny, raz z doliny do briežka.

            „Pozor, hrboľ!“ zacítilo prvé húsatko

            „Uhni, lebo mi nefungujú brzdy!“ Kričí druhé nevyliahnuté húsatko.

            Ale neskoro.

            Deti, všimli ste si? Príbeh nemá koniec.... A každý príbeh by mal mať koniec! Vymyslite, ako sa tento príbeh skončí. 😊 Pokúste sa ho nakresliť.

            Čo si myslíte, ako sa to všetko skončilo? A čo sa potom stalo? A prečo si to myslíte? A myslíte, že to mohlo skončiť aj úplne inak?

            A ešte niečo – samozrejme, že ujo spisovateľ príbeh dopísal. Veď aké by to bolo, keby príbehy v knižkách nemali konce. Ale, keďže je Veľký týždeň a my sa môžeme trénovať v trpezlivosti, napíšeme vám ho až zajtra. Držíme vám palce a prajeme veľa tvorivých síl.

            A nezabudnite ilustrácia k vášmu príbehu nás veľmi poteší. 😊


            2.  Pozrite si video, ako si húsatká pochutnávajú na zelenej pažiti: https://www.youtube.com/watch?v=H9RdBH0vVUs Vedeli ste, že okrem husi domácej, ktorá má celkom biele perie, môžeme na dvoroch vidieť aj túto hus labutiu?

            Čo si myslíte, kde by sme sa ešte mohli s húsatkami stretnúť? Kde ich môžeme vidieť? Popri tom si pozrite, ako malé húsatká husi divokej ďobkajú čerstvú jarnú trávičku. https://www.youtube.com/watch?v=nhFfYleW6gw A kde teda tá hus divoká žije? Čím sa živí?


            3.  Naplánujte si prechádzku 😊 Skúste ju vymyslieť tam, kde by ste mohli vidieť húsky, alebo aj iné vodné vtáky. Spočítajte, koľko ste ich videli. (tip pre rodičov: V povodí rieky Moravy hniezdi veľa divých husí alebo sa prejdite okolo jazier v Bratislave – Štrkovec, Ružinovské jazero, Zlaté piesky...)


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.  Milé deti, naučte sa dnes pesničku o zajačej rodinke, ktorá spolu maľuje veľkonočné vajíčka. (text_piesne.png) Pesničku spieva Mária Podhradská a Rišo Čanaky na CD Deťom 2, ak ho doma nemáte, vypočujte si pieseň tu: (predposledná pieseň, presne 1:12:00) 

            https://www.youtube.com/watch?v=wj66XXvVo6k&feature=youtu.be&list=RDwj66XXvVo6k


            2.  V pracovnom liste si vyzdobte veľkonočné vajíčka. (velkonocne_vajicko.jpg) Môže vám pri tom zahrať aj pesnička, ktorú ste sa naučili. Tie deti, ktoré doma nemáte tlačiareň a nemôžete si pracovný list vytlačiť, nakreslite si veľké vajíčko a vyzdobte ho geometrickými tvarmi (môžete lepiť, kresliť, maľovať,...)

            Veľmi sa tešíme na vaše výtvory, nezabudnite nám ich odfotiť a poslať. 😊

          • Aktivita na doma - piatok (3.4.)

          • Milé deti, určite si pamätáte divadielko „Kapitán Kotvička“ Teraz si môžete pozrieť viac jeho predstavení na internete (facebook divadlo Agapé). Dnes o 11.00 vysiela rozprávku „Pomôžme srdiečku“. Ak ste tento čas nestihli, nevadí, všetky rozprávky si môžete pozrieť v archíve.

            Prajeme vám krásny víkend a ďakujeme, že tvoríte s nami. 😊

            NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. Zahrajte sa na kuchárov a pripravte si domácu plastelínu. Ako postupovať nájdete tu: (Plastelina_-_ako_ju_vyrobit.docx) Keď budete mať plastelínu hotovú, môžete sa pustiť do tvorenia. Tešíme sa keď nám pošlete, čo všetko ste vytvorili.
            2. Koľko je zvieratiek na obrázku? (Grafomotorika_a_vizuomotorika2.jpg) Skús ich spočítať a každé obkresliť inou farbou.
            3. Zahrajte sa hru: „Čo je väčšie?“

            Postup: Pripravte si herné pole 😊 Stoličku, pre dospelého uložte tak, aby pred ňou ostal väčší priestor. Postavte sa chrbtom ku stoličke a odkrokujte vzdialenosť 4 kroky dopredu. Miesto, kde ste ostali stáť označte (napr. šatkou, špagátom, stužkou). Postavte sa na označené miesto a hra sa môže začať. Dospelý sa pýta: „Čo je väčšie, mačka alebo myš?“ (mobil alebo televízor, stolička alebo stôl, strom alebo ker) Keď odpoviete správne, urobíte jeden krok dopredu. Keď neodpoviete správne, zostávate stáť na svojom mieste. Kto sa prvý dostane ku stoličke, kde sedí mamina alebo ocino, vyhráva hru.


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1.  Pozrite si video o Zuzanke a zvieratkách z dvora. Dnes to bude príbeh o dvoch nezbedných kozliatkach a mame koze. Verím, že sa aj dnes dozviete niečo zaujímavé. https://www.youtube.com/watch?v=gcMrdHkVWrE 
            2. Dnes sa trošku pohrajte so svetlom a tieňmi. (hra_s_tienom.jpg)

            Budete potrebovať:

            • Menšie zvieratká (ak nemáte zvieratká, nevadí, môže to byť hocičo čo nájdete doma)
            • Papier
            • Ceruzku
            • Slnečné miesto (ak sa vám také nepodarí nájsť, môžete si pomôcť malou lampičkou)

            Postup: Nájdite vo vašom dome alebo byte slnečné miesto, kde svieti slniečko až na zem. Ak také neviete nájsť, môžete rozsvietiť lampičku. Postavte zvieratká tak, aby vrhali tieň. Vašou úlohou bude obkresliť tieň na papier a potom ho vyfarbiť.


            Pre potešenie vám posielame pieseň https://www.youtube.com/watch?v=7nAofazXG_c  

          • Aktivita na doma - štvrtok (2.4)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. Vyrobte si kuriatko. (kuriatko.jpg)

                  Budete potrebovať:

            • Vlnu (najlepšie žltú, ale nevadí aj iná farba)
            • Tvrdý papier alebo kartón
            • Nožnice
            • Ceruzku
            • Dva okrúhle poháre (jeden menší a jeden väčší)

                 Postup: Na výkres/kartón obkreslite najskôr väčší pohár. Kruh vystrihnite. Do stredu kruhu obkreslite menší pohárik a vystrihnite stred. Tento postup zopakujte ešte raz. Takže potrebujete dva vystrihnuté kruhy s menším kruhom v strede. Priložte ich k sebe a môžete začať s obmotávaním vlny. Kartónové koliečko obmotávajte stále dookola, vlnu vrstvite na seba. Pokiaľ už máte namotané min 2-3 vrstvy, prestrihnite vlnu po obvode kruhu. Medzi dve kartónové koliečka silno uviažte kúsok odstrihnutej vlny. Uistite sa, že je vlna v strede poriadne stiahnutá. Ak áno, jemne vytiahnite kartónové koliečka. A kuriatko je na svete. Pre lepšie pochopenie a názornú ukážku vám posielame aj obrázkový návod. 😊 (navod_na_kuriatko.jpg)

                 2. Keďže ste sa v pondelok aj v utorok už zoznámili so zvieratkami z dvora, dnes si to môžete otestovať. Uhádnete hádanky? (Domace-zvierata_-_hadanky.pptx)

                 3. Zahrajte sa hru. Pripravte si dve stoličky a vyberte si svoju obľúbenú hračku. Dospelý vám určí, kde bude tvoja obľúbená hračka položená – hore na stoličke, dole, vpredu, vzadu, nad, pod, pred, za, medzi, na, v, vpravo, vľavo, v rohu, v strede izby,.... podobne ako zvieratá na obrázku (image_(2).png)

                      Obmena: zoberte si viac stoličiek a polohu určuje aj číslom – na štvrtú stoličku,...

             

            NIELEN PRE MALKÁČOV

                 1. Dnes sa trošku pohráme s číslami. Vašou úlohou v prvom pracovnom liste bude dokresliť lienkam správny počet bodiek (lienka2.jpg) a v druhom pracovnom liste spojte počet bodiek s číslom. (lienka2(1).jpg) A ak nemáte tlačiareň, nesmúťte, pracovné listy si viete nakresliť aj doma. 😊

                 2. Ďalšou z možností, ako sa môžete zahrať s číslami, vám posielame na obrázku. (FB_IMG_1585402320526.jpg) Budete na to potrebovať len kúsok papiera a nejakú stavebnicu.

               3. Pozrite si video, dnes sa dozviete niečo o ovečkách. Napríklad, vedeli ste, že z ovečkinej vlny môže vzniknúť svetrík? Zaujalo vás to? Tak pozerajte: https://www.youtube.com/watch?v=KG7ycB06Jlg&t=115s  

             

            A na záver krásna pieseň pre všetky deti: https://www.youtube.com/watch?v=OHoCGS8jGx8  

          • Aktivita na doma - streda (1.4.)

          • NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV             

            1. Pozrite si prezentáciu o domácich zvieratách a ich mláďatkách. A vyplňte v nej rôzne zaujímavé úlohy.(Domace-zvierata-_ML....pptx)
            2. Zahrajte sa hru „Kto som?“ Hru musíte hrať minimálne dvaja 😊 Vyberte jedného hráča, ktorému pripnite na chrbát (so štipcom alebo s lepiacim papierikom) jednu kartičku domáceho zvieratka. (karticky2(1).jpg, karticky1(1).jpg) Všetci hráči sa pozrú aké zvieratko má na chrbte, no nič mu neprezrádzajú. Ten, kto háda dáva otázky napr.: Mám 4 nohy? Mám chvost? Mám perie? Mám srsť? Mám 2 nohy? Dávam mlieko?.... Ostatní môžu dopovedať len ÁNO/NIE.
            3. Vyrobte si netradičný obrázok do vašej izbičky. (namet.png)

                  Budete potrebovať:

            • Obrázok domáceho zvieratka (Zvieratka.docx)
            • Nožnice
            • Ceruzku
            • Pravítko
            • Lepidlo
            • Farebný papier
            • Biely papier

                 Postup: Obrázok domáceho zvieratka si s pomocou dospelého označte z druhej strany na 1,5 až 2cm pásiky. Na každý pásik napíšte číslo od 1 po 10. Potom obrázok rozstrihajte na pásiky podľa naznačených čiar. Na farebný papier si tiež označte 1,5 až 2cm široké pásiky a rozstrihajte. Vyberte si čistý biely papier a postupne lepte pásik zvieratka s číslom 1 a potom pásik farebného papiera. Takto to striedajte, až kým nenalepíte celý obrázok zvieratka. Veľmi sa tešíme na vaše výtvory. Nezabudnite nám poslať fotku.


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1. Pozrite si video o kuriatkach https://www.youtube.com/watch?v=YFbc6MPybdg  Čo potrebujú kuriatka aby mohli rásť? (vodu, trávu, semienka,...však?)
            2. Vyrobte si krmítko, síce nie pre kuriatka, ale môžete pre vtáčiky. Počuli ste ako už vyspevujú? Asi už prileteli z teplých krajín. Dnes vám nejdeme písať postup ako zhotoviť krmítko. Popozerajte, čo máte doma. Posielame vám pár obrázkov na inšpiráciu. https://chinapdv.com/napady-na-naradie/vytvorte-si-hniezdny-box-diy-projekty-pre-deti-a/ 
          • ĎAKUJEME 😊

          • Ďakujeme Vám milé deti, ale aj Vám rodičia, že sa zapájate do "aktivít na doma". Deň čo deň nás tešíte nádhernými fotkami, milými slovami, prianiami a odkazmi od detí. Vďaka Vám vidíme, že to má zmysel.

            Pozdravujú Vás všetky pani učiteľky.

            Všetky fotky Vás aj vašich kamarátov nájdete vo fotogalérií. :-)

          • Aktivita na doma - utorok (31.3.)

          • Dobré ránko, deti. Veľmi pekne ďakujeme za krásne fotky, ktoré nám posielate. 😊

            Nezabudli ste si dnes zacvičiť? Pošlite nám video, ako cvičíte. Do rytmu vám zahrá táto pesnčka:  https://www.youtube.com/watch?v=448isX-1o_8

            NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

            1. Pozrite si toto video o zvieratkách na farme. Pozorujte, aké zvieratká žijú na farme. https://www.youtube.com/watch?v=gTTVtb2OInY Chováte aj vy doma nejaké zvieratko? Alebo boli ste už niekedy na farme, kde sa chovajú domáce zvieratká? Ak áno, tak určite viete, že o zvieratká sa treba starať. Čo si myslíte ako sa staráme o domáce zvieratká (napríklad o psíka alebo o mačičku)? Vyfarbite si tento obrázok a pritom opíšte, ako by ste sa vy postarali o domáce zvieratko. Dokreslite: napr. psíkovy- búdu, kostičku, misku na vodu, hračku,....(psik.jpg, macicka.jpg)
            2. Prichádza jar, slniečko svojimi teplými lúčmi prebúdza prírodu. Stromy a kvety začínajú pučať, môžeme na nich vidieť prvé lístočky. Prebúdzajú sa aj zvieratká a prichádzajú na svet aj mláďatká. Skúste v tomto pracovnom liste správne priradiť mláďatko k maminke a pomenovať zvieracie rodinky ( mama mačka – ocko kocúr – mláďatko mačiatko,...) Obrázok si vyfarbite  (zvieracie_rodinky.jpg)
            3. Už dlho sme sa neučili žiadnu básničku a dnes to môžeme napraviť. Skúste sa naučiť túto krásnu básničku o zvieratkách. Nemusíte hneď celú, postupne celý týždeň sa učte po jednej časti. (basnicka.jpg


            NIELEN PRE MALKÁČOV

            1. Dnes si trošku povieme niečo o domácich zvieratkách, o tých ktoré možno s nami bývajú v našich bytoch či domoch. Máte psíka, škrečka, myšku, rybičku či iné zvieratko? Ak nemáte nevadí, každý z Vás má zaiste aspoň nejaké plyšové zvieratko. 
            2. Pozrite si video o psíkoch: https://www.youtube.com/watch?v=ACAD03hOOxg  Vašou úlohou bude vytvoriť domček pre vaše zvieratko, nemusí byť živé, môže to byť aj plyšová hračka. Využite hocičo, čo nájdete vo svojej izbičke – lego, stavebnice,... Porozmýšľajte, čo by to zvieratko mohlo potrebovať. Skúste sa oň postarať. A samozrejme nezabudnite nám poslať fotku s vašim zvieratkom. 😊 Toto je to naše - volá sa Lea, Leuša alebo Lentilka (20200330_105558.jpg)
            3. Pozrite sa ako ľahko sa dá nakresliť psík. (navod.jpg) Poproste rodičov alebo starších súrodencov, nech to s vami vyskúšajú.
          • Aktivita na doma - pondelok (30.3.)

          • Milé deti, tento týždeň sa budeme rozprávať o zvieratkách.🐖🐴🐑🐇🐥

            Ak nejaké máte doma, tak to bude super, a tí čo nemáte, nevadí, aj tak sa všeličo naučíme. 

             

            NIELEN PRE PREDŠKOLÁKOV

                     1. Deti, poproste rodičov, aby vám prečítali Príbeh o šteniatku (pribeh_o_steniatku.docx)

                         Pozorne počúvajte. Ak ste príbeh pozorne počúvali, určite ste zistili, že nie je dokončený.

                         Pomôžte šteniatku zodpovedať pár otázok a dokončiť príbeh.

                      Čo by asi povedalo šteniatko, keď mu zmizla voda?

                      Čo by asi odpovedalo nevinné zvieratko, ktoré vodu nevypilo?

                      S kým sa šteniatko pohádalo?

                      Čo s tým chcelo dosiahnuť?

                      Čo by si robil ty, keby si bol šteniatkom?

                      Čo by si robil, keby si bol nevinné zvieratko z dvora?

                      Aké zvieratá mohlo šteniatko na dvore ešte stretnúť?

                      Ako by to asi dopadlo, keby obidve zvieratká boli tvrdohlavé a správali by sa nepriateľsky?  

                      Ako by to dopadlo, keby zvieratká boli dobrí priatelia a snažili by sa problém riešiť?

                      Ako by mohol príbeh dopadnúť, keby ani jedno zvieratko na dvore nemalo vodu?

                      Ako sa potom mohol príbeh vyriešiť?

             

                  2.Namaľujte jedno domáce zvieratko z príbehu. Môžete na to použiť rôzne výtvarné techniky.

                     (namet_1.jpg, namet2.jpg, namet3.jpg, namet4.jpg)

                  3.Zahrajte sa hru: „Uhádni na ktoré zviera myslím“

                  Budete potrebovať:

                 Postup: Spoločne pomenujte všetky zvieratá na kartičkách. Kartičky so zvieratami vystrihnite a položte na stôl tak, aby ste obrázky nevideli. Túto hru sa môžete hrať aj so súrodencami alebo s rodičmi. Jeden hráč vždy drží v ruke iba jednu kartu. Ostatní ju samozrejme nevidia a kladú otázky (snažia sa opisom prísť na to aké je to zvieratko). Ten kto drží kartičku môže odpovedať iba áno/nie.

             

            NIELEN PRE MALKÁČOV

            Každý deň si pozriete jedno krátke video o zvieratkách na gazdovskom dvore.

            1. Pozorne si pozrite video o zvieratkách. A všímajte si aké zvieratá sa vo videu nachádzajú. https://www.youtube.com/watch?v=KkZ7WKG-ZBo

                   Po tom ako dopozeráte video, sa o ňom veľmi krátko porozprávajte:

            • vymenujte zvieratká, ktoré ste videli vo videu
            • aspoň jedno opíšte ako vyzeralo
            • porozprávajte, čo zvieratká vo videu robili
            • vytlieskajte mená zvieratiek na slabiky (každá slabika predstavuje jeden tlesk)

             

                   2. Zahrajte sa hru „Obor, trpaslík“.

                   Postup: Dávajte si navzájom pokyny a vykonávajte povely.

            • obor – stáť rovno
            • trpaslík - urobiť drep
            • mačka – dať sa na štyri
            • zajac- kľaknúť si
            • had- ľahnúť si

            Najskôr nechajte len dva pokyny a hru si zahrajte tak, že striedate a rôzne kombinujete povely. Postupne pridajte ďalší a ďalší, úlohou je nepomýliť sa. Ak máte viac detí, môžu si aj zasúťažiť. Kto sa pomýli, vypadáva. 

          • Prerušenie prevádzky MŠ


          • Na základe rozhodnutia ministra školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky zo dňa 26. 3. 2020 v súvislosti s ochorením COVID-19, ktorým mimoriadne prerušuje školské vyučovanie v školách od 30. marca 2020 do odvolania.

            Rozhodnutie_z_26.marca_2020.pdf​​​​​​​

          • Deň učiteľov

          • Milé kolegyne,

            prajem Vám krásny Deň učiteľov,

            veľa pokoja do vašich rodín a pevné zdravie.  

            Milé deti,

            ak sa chcete pridať a potešiť Vaše pani učiteľky, 

            napíšte im, nakreslite obrázok alebo aj niečo iné. 

            Kreativite sa medze nekladú:-) A jednoducho im to pošlite...

             

            S úctou

            Anna Šátková

    • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam lacinia feugiat libero, quis sodales metus porta quis. Proin maximus feugiat ipsum id rhoncus. Donec quis dolor

      Phasellrtsce scipitvarius mi. Cum sociistoque pentibus et magnis diarturtots nascetur rimulug maleada odiorbi dio gravida atcurus necuus a lorem. Maecenas tristique ori ac sem. Duis ultrices pharetra gna. Donec accumsan malesuada ornec sit amet eros. Lorem ipsum dolor sit amt consc tetuer aiing elit. Mauris fermentum tum magna. Sed laoreet aliquam leo. Ut te dolor dapbus eget elentu vel cursus eleifend elit. Aenean auctor wrna. Aliqua volutpat. Duis ac turpis. Integer rutrum ante eu lacuest um liberoisl porta vel sceleisque eget malesuada at neque. Vivam nibhus leo vel metus. Nulla facilisi. Aenean nec eros. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et trices posuere cubilia Suspendisse sollicitudin velit sed leo pharetra augue nec augue. Nam elit magnandrerit sit amet tincidunt ac viverra sed nulla.

      Donec porta diam eu massa. Quisque diam lorem interdum vitaedapibus ac scelerisque vitae pede. Donec eget tellus non erat lacinia fermentum. Donec in velit vel ipsum auctor pulvinar. Proin ullamcorper urna et felis. Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipiscing elit. Etiam lacinia feugiat libero, quis sodales metus porta quis. Proin maximus feugiat ipsum id rhoncus. Donec quis dolor eu est sagittis cursus sed eu ex. Suspendisse bibendum dignissim justo. Aliquam vestibulum magna at iaculis eleifend. Sed mattis ligula et sem egestas rutrum. Vestibulum vel ante nec erat fermentum varius. Curabitur tempus commodo velit, non commodo libero aliquam eu. Suspendisse hendrerit, urna ut convallis auctor, nunc arcu fermentum urna, eleifend vestibulum mauris nunc sit amet velit. Fusce quis massa non nibh pharetra commodo eu vel tortor. Pellentesque dui turpis, ornare at condimentum sit amet, interdum eget turpis. Praesent vitae ipsum maximus, tempus mauris ac, viverra enim. Nullam lorem lectus, venenatis sed porttitor at, cursus quis tellus. 

    • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam lacinia feugiat libero, quis sodales metus porta quis. Proin maximus feugiat ipsum id rhoncus. Donec quis dolor

      Phasellrtsce scipitvarius mi. Cum sociistoque pentibus et magnis diarturtots nascetur rimulug maleada odiorbi dio gravida atcurus necuus a lorem. Maecenas tristique ori ac sem. Duis ultrices pharetra gna. Donec accumsan malesuada ornec sit amet eros. Lorem ipsum dolor sit amt consc tetuer aiing elit. Mauris fermentum tum magna. Sed laoreet aliquam leo. Ut te dolor dapbus eget elentu vel cursus eleifend elit. Aenean auctor wrna. Aliqua volutpat. Duis ac turpis. Integer rutrum ante eu lacuest um liberoisl porta vel sceleisque eget malesuada at neque. Vivam nibhus leo vel metus. Nulla facilisi. Aenean nec eros. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et trices posuere cubilia Suspendisse sollicitudin velit sed leo pharetra augue nec augue. Nam elit magnandrerit sit amet tincidunt ac viverra sed nulla.

      Donec porta diam eu massa. Quisque diam lorem interdum vitaedapibus ac scelerisque vitae pede. Donec eget tellus non erat lacinia fermentum. Donec in velit vel ipsum auctor pulvinar. Proin ullamcorper urna et felis. Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipiscing elit. Etiam lacinia feugiat libero, quis sodales metus porta quis. Proin maximus feugiat ipsum id rhoncus. Donec quis dolor eu est sagittis cursus sed eu ex. Suspendisse bibendum dignissim justo. Aliquam vestibulum magna at iaculis eleifend. Sed mattis ligula et sem egestas rutrum. Vestibulum vel ante nec erat fermentum varius. Curabitur tempus commodo velit, non commodo libero aliquam eu. Suspendisse hendrerit, urna ut convallis auctor, nunc arcu fermentum urna, eleifend vestibulum mauris nunc sit amet velit. Fusce quis massa non nibh pharetra commodo eu vel tortor. Pellentesque dui turpis, ornare at condimentum sit amet, interdum eget turpis. Praesent vitae ipsum maximus, tempus mauris ac, viverra enim. Nullam lorem lectus, venenatis sed porttitor at, cursus quis tellus.